Storingen
Wilt u net onder de douche stappen en wordt het water niet warm? Of vriest het buiten en komt het binnen maar niet op temperatuur? Op een storing aan de verwarmingsinstallatie zit natuurlijk niemand te wachten.
Voorkomen is beter dan genezen
Met goed en periodiek onderhoud kunt u storingen zoveel als mogelijk voorkomen. Door uw installatie periodiek te laten onderhouden, blijft deze veilig en efficiënt werken. Neem vooral ook even een kijkje op onze pagina over onderhoudscontracten.
Bij een actief servicecontract kunt u gebruik maken van onze storings/calamiteitendienst.
Wat te doen bij een storing?
Voordat u ons belt, willen we u vragen om de volgende stappen te doorlopen:
Controleer de storing:
- Controleer de waterdruk (voor uw verwarmingsinstallatie), deze dient tussen de 1 en 2 bar te zijn, vul indien nodig bij.
Installatie gereset? (eventueel stekker eruit en opnieuw erin)
Zorg dat u alle gegevens bij de hand heeft:
Merk en type van uw installatie
Foutcode of storingsmelding (indien van toepassing)
Neem contact met ons op:
Voor het melden van storingen kunt u contact opnemen met onze service afdeling. Deze is telefonisch te bereiken op 0252-343111.

Storing buiten kantooruren? Wat u van ons kunt verwachten.
Bij een calamiteit, zoals een koolmonoxide-alarm of een flinke lekkage, kunt u dezelfde dag nog een monteur verwachten.
Daarnaast maken we voor onze dienstverlening onderscheid tussen twee type seizoenen:
In het koude seizoen (periode oktober t/m maart) proberen we u zo spoedig mogelijk van dienst te kunnen zijn. Heeft u geen verwarming? Dan komt de monteur indien gewenst dezelfde dag nog bij u langs. Heeft u geen warm water? Dan wordt u de volgende werkdag vòòr 10.00uur gebeld om een service afspraak te maken voor diezelfde dag.
In het warme seizoen (periode april t/m september) hebben we een aangepaste calamiteitendienst. Heeft u een minder urgente storing (bijvoorbeeld geen verwarming, geen warm water of airconditioning), dan wordt u de volgende werkdag vòòr 10.00uur gebeld om een service afspraak te maken voor diezelfde dag.
Om een calamiteit te melden kunt u contact opnemen met 0252-343111, u wordt dan doorverbonden met onze Antwoordservice die de storing voor u aanneemt en registreert. Vervolgens wordt u doorverbonden met de dienstdoende monteur en/of zal de monteur binnen 2 uur contact met u opnemen.
Tarieven buiten kantooruren
Houdt u er rekening mee dat we voor onze dienstverlening buiten kantoortijden andere tarieven hanteren.
Uurtarieven storingen buiten kantooruren
Avondtarief (doordeweeks) | € 85,00 |
Zaterdag | € 85,00 |
Zondag/Feestdagen | € 95,00 |
Deze tarieven zijn:
De bovenstaande uurtarieven worden voor zowel de heen- als terugrit alsmede het arbeidsloon tijdens de werkzaamheden berekend.
Exclusief auto/administratiekosten
Exclusief onderdelen en materiaalkosten
Exclusief BTW
Eerste hulp bij Storingen
Op een storing aan de verwarmingsinstallatie zit natuurlijk niemand te wachten. Hieronder wat praktische tips voor het oplossen van veelvoorkomende problemen.
1. Controleer of de stekker van de ketel in het stopcontact zit
Heeft u problemen met uw ketel? Voordat u verder gaat, adviseren wij om eerst te controleren of de stekker van de ketel goed in het stopcontact zit. Het klinkt misschien simpel, maar soms kan dit de oorzaak zijn van een storing.
Volg deze stappen:
Controleer of de stekker van de ketel stevig in het stopcontact zit.
Test of het stopcontact werkt door bijvoorbeeld een ander apparaat aan te sluiten.
Als het stopcontact niet werkt, controleer dan uw meterkast of bel een elektricien
2. Bijvullen van de cv-installatie
Wanneer de waterdruk in uw cv-installatie te laag is, kan dit leiden tot onvoldoende verwarming. De ideale druk ligt tussen de 1 en 2 bar. U kunt dit controleren op de drukmeter die zich veelal onderaan/op uw cv-ketel bevindt.
Op nieuwe toestellen wordt de waterdruk ook wel digitaal aangegeven, in dit geval kijkt u op uw toestel naar het getal wat achter de “P” (Pressure) staat.
Het bijvullen van de cv-ketel hoeft niet lastig te zijn. Zorg dat de vulslang met water gevuld is en sluit deze vervolgens aan op de daarvoor bestemde aansluiting op uw cv-ketel.
U kunt de installatie bijvullen door de vulkraan op de cv-ketel voorzichtig open te draaien. Controleer daarna de drukmeter: de ideale druk ligt tussen de 1 en 2 bar. Sluit zowel de vulkraan op de installatie en de waterkraan zodra de gewenste druk is bereikt. Verwijder daarna de vulslang.
3. Ontluchten van de cv-installatie
Lucht in de installatie en/of radiatoren kan ervoor zorgen dat uw verwarming niet goed werkt. U kunt de lucht uit de radiatoren laten ontsnappen door het ontluchtingsventiel voorzichtig open te draaien met een radiator sleutel. Houd een doek of bakje onder het ventiel om water op te vangen. Wanneer er geen lucht meer ontsnapt en er alleen water uitkomt, sluit u het ventiel weer af. Controleer of de verwarming daarna beter werkt en de radiatoren gelijkmatig opwarmen. Controleer na ontluchten ook altijd even de druk in de installatie.
4. Gaslucht ruiken
Als u gas ruikt, is het van uiterst belang om snel en veilig te handelen. Zet onmiddellijk de gaskraan dicht en verlaat het pand. Ventileer goed door ramen en deuren te openen, maar gebruik geen elektrische apparaten, aangezien dit vonken kan veroorzaken. Bel direct uw gasleverancier of een erkende installateur om de lekkage te laten onderzoeken en repareren. Ga nooit zelf op zoek naar de bron van de gaslucht zonder de juiste kennis en apparatuur.
Heeft u na het uitvoeren van deze stappen nog steeds problemen met uw installatie? Neem dan contact met ons op voor verdere ondersteuning.
